1

Tema: Zamena hipoteke

Može li neko da mi da savet kako da sastavim zahtev za zamenu hipoteke. Kome u banci naslovljavam? Šta zahtev treba da sadrži u tekstualnom delu? Šta od priloga? Da li prethodno, ili samim zahtevom da prvo tražim, i kako, stanje kredita na dan slanja odgvora od strane banke? Može li neko da mi pošalje svoj tekst?

Hvala unapred.

Poslednje izmene RubenGonzales (07.10.2013 22:46:37)

2

Re: Zamena hipoteke

Najbolje da se konsultujes sa radnikom banke, tvojim sluzbenikom. postoji forma molbe-zahteva koji ce ti oni dati

Poslednje izmene Vojvodjanin (08.10.2013 19:46:02)

3

Re: Zamena hipoteke

Ah, tako. Pa, nisu baš nešto raspoloženi. Slao sam im mejlom tri puta, nisu odgovarali. Banuo sam jednom u 16,05 i u prolazu su mi rekli da dođem, pa ćemo videti. Deluje mi kao da nisu baš raspoloženi, pa ne znam šta da radim. Veliko hvala, svakako.

Poslednje izmene RubenGonzales (08.10.2013 20:32:08)

4

Re: Zamena hipoteke

Pa nemoj da svratis u prolazu. Trazi sluzbenika, sedi 15 minuta sa njim i podnesi zahtev...

5

Re: Zamena hipoteke

Bio sam u Banci i dobio informacije i obrasce. Rekli su mi da je procedura ista kao kod odobravanja novog kredita.

Imam pitanje za one koji rade u bankama ili su imali iskustva sa ovim. Dobio sam dva obrasca:
1. Zahtev za izmenu uslova otplate plasmana, i
2. Zahtev za odobrenje plasmana.

Ja ne bih nikako da menjam ostale uslove kredita, osim da prebacim hipoteku. Da li me potpisivanje ovih zahteva može dovesti u situaciju da, manom volje, pristanem na izmene važećih uslova?

Hvala unapred.

Poslednje izmene RubenGonzales (14.10.2013 09:26:12)

6

Re: Zamena hipoteke

Promenice se samo uslov u smislu hipoteke na drugoj nekretnini i brisanje uknjizene hipoteke , mislim na tu prvu . Nece se promeniti nikakvi drugi uslovi vezano za otplatu . Kreditni sluzbenici ne vole izmene hipoteka iz razloga sto vreme koriste na posao koji im se ne racuna u produktivnost i gledaju ako ikako mogu da to izbegnu .

Никто, кроме нас !

7

Re: Zamena hipoteke

@rubengonsales
Dokle si stigao sa zamenom hipoteke? i mene to zanima...
Sluzbenica u banci me zastrasuje time da cu imati velike troskove, kao da uzimam novi kredit.
Ako imas neke konkretne podatke, molim te da ih ovde izneses

8

Re: Zamena hipoteke

Baš sam u toj priči sa svojom bankom. Podnela sam zahtev za prenos hipoteke pre par meseci. Evo šta mi je bilo potrebno:

1.  Formular zahteva ( dobiješ u banci)

2.  Procena nekretnine na koju prenosiš, koja naravno mora biti veća za min 10% od trenutne ukupne zaduženosti, ako nije ne vredi ni pokušavati ( tu imate trošak procenitelja oko 100 eur)

3.  Administrativna zabrana ne starija od mesec dana. Prosek plate, kreditna sposobnost ( popunjava poslodavac, to radite na samom kraju)

4.  Kreditni bilans - da vide da li si imaš nekih kašnjenja po kreditu i računima ( oko 500 din, vadiš u banci)

5.  List nepokretnosti (ne stariji od 7 dana). Provera da li nekretnina ima nekih opterećenja. To se dosta čeka, oko mesec dana, tako da je najbolje podneti odmah zahtev u katastru i dogovoriti sa njima da ti stave datum tek po preuzimanju

6. Ja nisam osigurala kredit kod NBS, ali ko jeste ima neki formular i u vezi toga. Znam samo da je to nešto dugo i komplikovano jer se čeka dopust NBS za prenos hipoteke.

7. Fotokopija overene zdravstvene knjižice ( to im je dokaz da firma redovno plaća doprinose)

8. Živci :) Čeka se dosta na odgovor, a mogu i da odbiju, a mogu i da traže dodatnu vrstu osiguranja, npr. kreditno sposobnog jemca ...

9

Re: Zamena hipoteke

@malta
Sta se desava sa ugovorom?  Da li se prosto nastavlja sa otplatom istog anuiteta na isti rok otplate? Da li se potpisuje neki Aneks?

10

Re: Zamena hipoteke

Ostaje isti. Ti podnosiš samo zahtev za prenos hipoteke i to je sve, stoga se i pravi aneks ugovora samo za tu stavku - obezbeđenje kredita.

11

Re: Zamena hipoteke

Ovo je mejlo koji sam poslao službenici Banke danas, nakon njenog poziva:

"Poštovana g-đo *****,

S obzirom da ste me danas usmenim putem, telefonom, obavestili da je u vezi sa mojim zahtevom za zamenu hipoteke navodno dobijen negativan odgovor od NKOSK, želim da Vas pisanim putem obavestim o sledećem:

- Na moje pisane molbe i zahteve, dobijao sam isključivo usmene odgovore, ili ih uopšte nisam dobijao, pa tako i od Vas.
- Dva puta ste mi, lično Vi, tokom pripreme za podnošenje zahteva za zamenu hipoteke na moje eksplicitno pitanje "Da li je odluka o zameni hipoteke diskreciono pravo Banke, s obzirom da nisam kredintno sposoban, ali da zadovoljavam ostale uslove", odgovorili sa "Da", kao i da "... ne očekujete da bi trebalo da bude problema, s obzirom da se za klijente koji imaju stambene kredite u CHF blagonaklono gleda u ovom smislu i da takoreći ne postoji ovakav klijent koji je kreditno sposoban". Ni jednog trenutka mi niko nije spominjao NKOSK i da se od njih traži saglasnost i da bez njihove saglasnosti zamena hipoteke ne može biti izvršena
- Ukoliko konačan odgovor bude negativan, smatraću da ste me kao službenik Banke doveli u zabludu i izložili nepotrebnim troškovima pribavlljanja dokumentacije (spisak i troškove posedujem), te ću biti prinuđen da zatražim naknadu materijalne i nematerijalne štete, jer da sam upozoren da ne mogu dobiti pozitivnu odluku zato što nisam kreditno sposoban, ne bih se ni izlagao troškovima i velikom stresu kome sam inače, a posebno nakon Vašeg današnjeg poziva, izložen.
- Od Vaših kolega iz Banke (o imenima neću ovom prilikom, već kada za to bude vreme) sam prošle godine dobio usmenu informaciju/ponudu za zamenu hipoteke. Eksplicitno su mi Vaše kolege rekle, na sastanku održanom u prostorijama Banke, a zatim i potvrdili telefonom, da ukoliko ponudim da hipoteka bude dodatno upisana na stanu koji je predmet kredita (a predmet je i mog sadašnjeg zahteva) a da dodatno ostane i na stanu mojih roditelja (dakle na dve nekretnine) da bi, citiram, "... Banka pronašla način da izađe u susret takvom mom zahtevu, uprkos tome što nisam kreditno sposoban".
- Iz svega ovoga sledi da Banka MOŽE, ali iz nekog razloga (na nivou službenika, ili rukovodilaca) ne izlazi u susret mom zahtevu. Ukoliko Banka NE MOŽE, onda me Banka putem svojih službenika dovodi u zabludu, o čemu ću prvo obavestiti menadžment Banke, a zatim i ostale nadležne instance.
- Niste me, do današnjeg dana, u zahtevanom roku od 7 dana pisanim putem obavestili o brisanju nelegalno upisane hipoteke u korist Banke na stanu čiji sam vlasnik, a što sam dodatno zahtevao zahtevom za zamenu hipoteke.
- Odbijate da mi dostavite pisani odgovor (mejl) NKOSK o navodnom odbijanju mog zahteva, iako sam Vam rekao da sam bez ikakvog posebnog zahteva, takav mejl dobio od Vaše banke u ranijem pokušaju da zamenim hipoteku (tada me Vaše kolege nisu stavljale u položaj da se izlažem troškovima, već su prethodno pribavile pisani odgovor NKOS i prosledile mi ga, o čemu imam pisani dokaz).
- Tri puta sam se, i u periodu od 17.06-26.07.2012. godine, pisanim putem, mejlom, obraćao Banci u vezi sa zamenom hipoteke, ali nikakav odgovor nisam dobio. Dokaz o ovome Vam dostavljam u nastavku ovog mejla i predlažem da celu prepisku detaljno pročitate.

Zato moram, na žalost, da ovim putem uputim poslednju urgenciju u sledećem smislu:

Imajući u vidu da sam se već dva puta obratio Komercijalnoj banci, preko Vas, u vezi sa molbom za prenos hipoteke, prinuđen sam na žalost, zato što sam prethodna dva puta ignorisan od strane Banke, da po treći i poslednji put uputim urgenciju da se odgovori na moju molbu i izvrši prenos hipoteke. Ukoliko u roku od 5 (pet) kalendarskih dana ne budem dobio odgovor od Banke, biću prinuđem da uputim prigovor Narodnoj Banci Srbije, a po potrebi se i obratim stvarno i mesno nadležnim sudovima, kako bih ostvario svoja prava. Takođe ću biti slobodan da, shodno Zakonu o javnom informisanju, o ovome obavestim sve dostupne štampane i elektronske medije, državne organe koji brinu o zaštiti prava građana, udruženja čiji je Banka član, udruženja građana koja u ovom smislu zastupaju prava građana/klijenata, kao i značajnije akcionare Banke, posebno one strane. Želim da Vas uverim da ovo nema lično veze sa Vama, a o ovome Vas molim da hitno i bez odlaganja obavestite nadležno pretpostavljene u Banci.


Ukoliko Banka nađe za shodno da me ovim povodom kontaktira, molim da to bude isključivo u pisanoj formi, s obzirom da telefonske i druge vidove usmene komunikacije, u vezi sa predmetom molbe, nisam vise u mogućnosti da prihvatim."

Poslednje izmene RubenGonzales (15.11.2013 15:48:05)

12

Re: Zamena hipoteke

Dakle, danas sam dobio usmeni poziv iz Banke da je, navodno, od NKOSK dobijen negativan odgovor, jer nisam vise kreditno sposoban, iako mi niko tokom razgovora nije spomenuo  njih kao uslov, niti sam dobio bilo kakav formular u pripremi zahteva, vezan za njih (što je malta, npr, navela da je dobila, a ja imam spisak odštampan u banci na kome je i rukopis službenika banke). Ovime sam doveden u zabludu , jer su mi vise puta rekli da je zamena hipoteke diskreciono pravo banke te sam se upustio u pribavljanje dokumentacije, što i sami znate, iziskuje troškove.

Da li Efektiva zastupa svoje članove u postupcima tužbi za zamenu hipoteke i naknade materijalne i nematerijalne štete u ovim slučajevima?

13

Re: Zamena hipoteke

RubenGonzales napisao/la:

Dakle, danas sam dobio usmeni poziv iz Banke da je, navodno, od NKOSK dobijen negativan odgovor, jer nisam vise kreditno sposoban, iako mi niko tokom razgovora nije spomenuo  njih kao uslov, niti sam dobio bilo kakav formular u pripremi zahteva, vezan za njih (što je malta, npr, navela da je dobila, a ja imam spisak odštampan u banci na kome je i rukopis službenika banke). Ovime sam doveden u zabludu , jer su mi vise puta rekli da je zamena hipoteke diskreciono pravo banke te sam se upustio u pribavljanje dokumentacije, što i sami znate, iziskuje troškove.

Da li Efektiva zastupa svoje članove u postupcima tužbi za zamenu hipoteke i naknade materijalne i nematerijalne štete u ovim slučajevima?

Efektiva pomaže u svim situacijama kada klijent ima neki problem sa bankom, a što se ovoga konkretno tiče, treba prvo videti ima li elemenata. Ako je kredit osiguran kod NKSOK logično je da nije samo diskreciono pravo banke da odlučuje o zameni hipoteke, već se takav zahtev upućuje NKOSK-u. Ako je službenik banke dao pogrešnu informaciju, a imate čvrst dokaz za to, onda postoji osnov da se od banke potražuje nadoknada svih troškova koji su nastali. Javite se u Udruženje...

14

Re: Zamena hipoteke

Zahvaljujem na odgovoru. Pretpostavljam da je najracionalnije da prvo sačekam konačan odgovor Banke, pa da se onda, svakako, javim Udruženju.

Do tada, objaviljivaću prepisku sa Bankom.

15

Re: Zamena hipoteke

Nakon prethodnog mejla, dobio sam odgovor bankarske službenice, koji očigledno predstavlja samoodbranu, ne shvatajući da polako i Banku dovodi u problem:

"Poštovani,

U vezi Vaših navoda koji se odnose na probleme u razumevanju i pružanju informacija sa moje strane, moram da Vam napomenem sledeće:

Navodite da sam Vam ja tokom priprema za podnošenje Zahteva za zamenu hipoteke na Vaše eksplicitno pitanje  "Da li je odluka o zameni hipoteke diskreciono pravo Banke, s obzirom da nisam kredintno sposoban, ali da zadovoljavam ostale uslove", odgovorila sa "Da".  Ovakvu informaciju, odgovorno tvrdim niste mogli čuti od mene, obzirom da je kredit osiguran kod NKOSK i da za sve kredite ove vrste mora postojati saglasnost i od strane NKOSK, mada bi stav Banke bio pozitivan. Takođe navodite da ste u ranijem pokušaju da zamenite hipoteku bili upoznati sa činjenicom da je za zamenu sredstava obezbeđenja potrebna saglasnost NKOSK,  a da je ni tada niste dobili.
Dalje navodite da sam Vam rekla da ne očekujem da bi trebalo da bude problema, obzirom da se za klijente koji imaju stambene kredite u CHF blagonaklono gleda u ovom smislu i da takoreći ne postoji ovakav klijent koji je kreditno sposoban", moram navesti da  dalje u Vašem mailu navodite da ste informaciju ove sadržine dobili usmeno od kolega iz Banke , prošle godine.
Vaše mailove u periodu od 17.06.-26.07.2013.godine kojima ste se Banci obraćali u vezi sa zamenom hipoteke , nije mogao niko da primi, jer se koleginica ****** (adresa na koju ste slali zahteve i pitanja) nalazi na dužem bolovanju, te samim tim računar nije u funkciji, a Vi ste morali dobiti povratnu elektronsku informaciju o navedenom.
Na pitanje zašto Vas Banka nije pismeno obavestila o brisanju nelegalno upisane hipoteke odgovoriće Sektor pravnih poslova kojima je Vaš Zahtev odmah prosleđen.

Mišljenja sam da sam se u potpunosti profesionalno i odgovorno ponašala u komunikaciji sa Vama, trudeći se da Vam u svakom momentu budem na raspolaganju.

U cilju dalje dobre poslovne saradnje, srdačno Vas pozdravljam."

16

Re: Zamena hipoteke

Na ovaj mejl, o čijoj pismenosti ne bih previše i koji delovima navoda vređa i elementarnu inteligenciju, odgovorio sam jutros:

"Poštovana g-đo *****,

Zahvaljujem na mejlu koji ste mi poslali.

Iskoristio bih priliku da Vas pitam: da ste mi i jednog trenutka spomenuli NKOSK, zašto mislite da bih sebe bespotrebno izlagao troškovima podnošenja zahteva, posebno imajući u vidu činjenicu da, kada sam prošlog puta obavešten da je prethodno upućen upit NKOSK-u i dobijen negativan odgovor, zahtev nisam ni podnosio o čemu, kao što rekoh, posedujem pisani dokaz? Zašto i Vi niste pribavili prethodno mišljenje NKOSK, poštujući me kao klijenta i ne izlažući me nepotrebnim troškovima? Odgovor se sam nameće: jer ste mi eksplicitno u dva navrata rekli da je zamena hipoteke diskreciono pravo Banke. Kada ste mi prvi put to rekli, u holu Banke (bilo je oko 16,05- zbog toga ste me primili u holu, sećate se?), žao mi je što sam se, budući vaspitan, povukao na trenutak kada je po završetku radnog vremena naišla g-đa ***** na odlasku iz Banke, inače više nego korektan rukovodilac i osoba koja poštuje klijente, i obratila Vam se, pa nije mogla biti svedok onoga što ste mi rekli. Drugi put ste mi to potvrdili kada sam došao kod Vas da preuzmem spisak dokumentacije odštampan na Vašem štampaču i koji posedujem, neophodne za podnošenje zahteva i koji posedujem, na kome takođe nema ni pomena NKOSK, što je dodatni dokaz da sam doveden u zabludu.

Zamenom hipoteke moja kreditna sposobnost se ne menja - ona je takva kakva jeste, tako da o tome da li neko, neprihvatanjem neuporedivo vrednije hipoteke u cilju obezbeđenja i sredstava Banke i osiguranja države, možda radi direktno protiv iste ove države, ne bih ni da govorim u ovom trenutku.

Molim Vas da me Banka pisanim putem, uz precizno i nedvosmisleno obrazloženje, obavesti po svim pitanjima iz moje molbe za zamenu hipoteke.

S poštovanjem,

17

Re: Zamena hipoteke

Stigao je, ekspresno, odgovor od Banke:

"Poštovani,

Obaveštavam Vas da je po mišljenju NKOSK-a,  Vaš  Zahtev za zamenu hipoteke neprihvatljiv iz razloga što smatraju da ponuđeno sredstvo obezbeđenja ne predstavlja prihvatljivo obezbeđenje za ostatak duga po kreditu.
Takođe,  želim da Vas obavestim  i da je pokrenut postupak za brisanje pogrešno upisane hipoteke i da će ista biti  obrisana u najkraćem mogućem roku.
U prilogu Vam dostavljam  skeniranu Brisovnu izjavu i Zahtev za brisanje hipoteke, upućen nadležnom katastru.

Pozdrav"

18

Re: Zamena hipoteke

Na ovaj mejl sam odgovorio sa dve poruke. Evo prve:

"Poštovana g-đo ******,

Zahvaljujem na odgovoru i prilozima koje ste mi poslali.

Molim Vas da mi dostavite dokaz o prijemu Zahteva za brisanje založnog prava broj **** i Brisovne izjave broj ****, oba od *****. godine, u RGZ - Centru za katastar nepokretnosti *****. Takođe, zamoliću Vas da me obavestite da je po istima postupljeno i da je nelegalno upisana hipoteka, navedena u pomenutim prilozima, obrisana.

Isto tako, molim Vas da mi pošaljete odgovarajući dokaz da je Banka odobrila moju molbu od ****** godine za zamenu hipoteke, zatim dokaz da je Banka poslala zahtev/predlog NKOSK-u po mojoj molbi za zamenu hipoteke, kao i odgovor kojim NKOSK odbija navedeni zahtev/predlog Banke. Pomenuto mi je potrebno radi preduzimanja daljih aktivnosti na zaštiti mojih prava kao klijenta Banke / korisnika stambenog kredita.

Takođe, molim da mi omogućite da u najkraćem dobijem nazad kompletnu dokumentaciju priloženu uz molbu, s obzirom da ste me troškovima njenog pribavljanja nepotrebno izložili.

Molim da mi Banka za neizlaženje u susret po bilo kom zahtevu iz ovog mejla, nedvosmisleno obrazloži eventualnu nemogućnost postupanja.

S poštovanjem,"

19

Re: Zamena hipoteke

Evo i druge:

"Poštovana g-đo ******,

Ne želeći da mešam teme, ovim, posebnim mejlom želim da Vam ukažem kako je interesantno da upis hipoteke na stanu koji nudim i koji je procenjen na skoro XXX.000 evra, a kako ste Vi naveli, da "ne predstavlja prihvatljivo obezbeđenje za ostatak duga po kreditu", ali zato izgleda da prihvatljivo obezbeđenje predstavljaju trenutno upisane hipoteke na dva stana koja u zbiru ne vrede više od ukupno oko XX.000 evra.
Iz razloga ove više nego čudne logike, predlažem da mi bez odlaganja dostavite dokaze iz prethodnog mejla.

Takođe, kako ste mi mejl poslali u 15,50 danas, a imao sam propušten telefonski poziv iz Banke u 14,33, ponovo Vas podsećam da bilo kakvu komunikaciju, osim pisane, posebno u vezi sa molbom za zamenu hipoteke, nisam u mogućnosti da prihvatim do daljnjeg, osim uz obostranu saglasnost da se telefonski razgovori i usmena komunikacija svake druge vrste, snimaju. Eto dokle me je dovela Vaša "iskrena" želja "u cilju dobre poslovne saradnje".
Molim da i o ovome obavestite ostale koleginice i kolege u Banci koji bi me iz drugih razloga mogli kontaktirati i prenesete im da na mejlove, kao što i sami vidite, vrlo rado i promptno odgovaram.

S poštovanjem,"

Poslednje izmene RubenGonzales (19.11.2013 20:22:26)

20

Re: Zamena hipoteke

Pitanje za Efektivu: mogao bih doći do vas sledeće nedelje, ali, s obzirom da radim, ne bih mogao pre 17 sati. Da li postoji neki termin za prijem u to vreme? Naravno, ukoliko smatrate da ima prostora i osnova za naše zajedničko angažovanje. smile

Pozdrav

21

Re: Zamena hipoteke

Juče sam pozvan, sa mobilnog, od strane direktora stambenih kredita i člana kreditnog odbora banke. U razgovoru mi je potvrđeno da je bilo propusta u redosledu koraka, tako da će zvanično pisati NKOSK-u, jer, navodno, nisu očekivali da će ovi dati negativan odgovor. Jedva čekam da dobijem taj papir sa datumom mlađim od zvanične informacije koju mi je službenica banke mejlom dala. Pozvan sam da lično dođem na razgovor. Predložio sam sledeću nedelju. Uvek sam za razgovor i dogovor. Vreme, rokovi i pisani zahtevi stoje i dalje, i ne rade za njih, nadam se da razumeju.

Poslednje izmene RubenGonzales (21.11.2013 11:50:33)

22

Re: Zamena hipoteke

RubenGonzales napisao/la:

Pitanje za Efektivu: mogao bih doći do vas sledeće nedelje, ali, s obzirom da radim, ne bih mogao pre 17 sati. Da li postoji neki termin za prijem u to vreme? Naravno, ukoliko smatrate da ima prostora i osnova za naše zajedničko angažovanje. smile

Pozdrav

Uvek ima prostora za zajednički rad, ali ne na žalost u predloženo vreme, pošto ima i drugih obaveza. Probajte da nađete nešto prihvatljiviji termin. Hvala

23

Re: Zamena hipoteke

Hvala na odgovoru. Probaću onda da se organizujem da dođem pre posla do Efektve. Međutim, trenutno i dalje traje moja prepiska sa Bankom i situacija postaje sve interesantnija. Kako ovo smatram prikupljanjem materijala za eventualni sudski postupak, molim Efektivu da prati prepisku i povremeno da svoj komentar. Mislim da će se svašta ovde rasplesti: prosleđen mi je i prvi mejl NKOSK-a, platio sam pre 5 godina osiguranje, a izgleda da mi je kredit neosiguran... Molim, pogledajte, posebno poslednja tri mejla, na kraju posta:
=================
"Poštovani xxxx,

Juče sam Vas ja zvala ,kao i maločas,pa se unapred izvinjavam ako to smatrate uznemiravanjem.

Moji pozivi su usledili iz razloga što ste naš uvaženi klijent sa kojim sam sve ove godine koliko ste korisnik naših usluga,imala divnu uzajamnu saradnju i samim tim sam želela da popričamo o problemu koji zajednički pokušavamo da rešimo.

Naime,znajući za vašu želju da oslobodite hipoteke stanove koji nisu u vašem vlasništvu i imajući krajnje pozitivan stav prema vašem zahtevu,Stručna Služba mog Odeljenja je ,na moju instrukciju,vaš zahtev prosledila kao nezvaničan u NKOSK,istiovremeno urgirajući u toj Ustanovi  kao značajnom i važnom bančinom klijentu.

Nažalost,njihov stav,koji su nam napisali,a potom i na naše molbe dodatno obrazložili,je negativan.

Obzirom da se kroz vaše mejlove pokazuje veliko nezadovoljstvo izraženo prema Odeljenju kreditiranja građana ,shodno tome i prema Banci,koliko jutros ćemo i zvanično,kroz Proceduru odobrenja zahteva, isti proslediti   u NKOSK.

O svemu ćemo Vas blagovremeno,zvanično,  obavestiti.

U nadi da razumete moju veliku želju da se  izađe u susret Vašim zahtevima ,kao i da i dalje budete naš klijent sa kojim imamo besprekornu saradnju.

Srdačan pozdrav"

=======================

"Poštovana g-đo ****,

Kako sam tek sada, a nakon našeg telefonskog razgovora od srede, 20.11.2013, bio u prilici da proverim mejl, nadam se da mi nećete zameriti što Vam tek sada odgovaram.
Zahvaljujem Vam na lepim rečima i drago mi je da se oboje slažemo da smo i Banka, a posebno lično Vi i ja, oduvek imali besprekornu saradnju. S obzirom na činjenicu da smo iz naše saradnje mogli da steknemo dovoljno realnu sliku jedni o drugima, vrlo mi je bitno da Vas i na ovaj način uverim da mi prilikom pripreme za podnošenje zahteva za zamenu hipoteke, ni jednog trenutka niko nije spomenuo da će se zahtev slati i NKOSK-u, i da to može biti problem i ovog puta, već naprotiv, da je odluka o zameni hipoteke diskreciono pravo Banke. U dva navrata sam to pitao i dva puta mi je potvrđeno. Ja sam tada Vašim koleginicama i kolegama poverovao, a voleo bih da možete i Vi meni sada. Ne znam kako sam inače mogao da se nadam pozitivnom ishodu mog zahteva, zar ne? Zar me takav pristup ne bi učinio neozbiljnim, a uveravam Vas da itekako nisam neozbiljan čovek. Dokaz da je to tako je činjenica da sam u periodu januar-mart 2012. godine takođe prikupljao informacije o mogućnosti zamene hipoteke i da mi je tada Vaša izvrsna saradnica..... pisanim putem nedvosmisleno, do najsitnijih detalja obrazložila kompletnu proceduru i navela i deo koji se odnosi na NKOSK, zbog čega, znajući da nema svrhe jer nisam kreditno sposoban, tada zahtev nisam ni podnosio.

Svakako je činjenica da je, ovog puta, NKOSK kontaktiran nakon podnošenja mog zahteva, odnosno nakon što sam nepotrebno izložen troškovima njegovom podnošenja, a da na to nisam upozoren, nego naprotiv.

Takođe je vrlo važno da je ovime međusobno poverenje načeto, ne sa moje strane, nego upravo sa strane zaposlenih u Banci. Iz ovog razloga sam insistirao da usmenu komunikaciju i dogovore, za koje sam uvek raspoložen kada su konstruktivni i proizvod su međusobnog poverenja, zamenimo pisanom.

Ukoliko smatrate da sam i ja bilo čime doveo u pitanje poverenje Banke u mene kao klijenta, molim Vas da mi odmah na to ukažete.

Na kraju, želim da Vam kažem da potpuno razumem Vašu želju da izađete u susret mojim zahtevima, te Vas molim da dodatno učinite sve što je u Vašoj mogućnosti i mogućnosti Banke da se mojoj nesporno racionalnoj molbi izađe u susret.

S poštovanjem,"

=================================

"Poštovani,

Molim Vas da nam hitno , po zahtevu NKOSK dostavite polisu osiguranja imovine sa vinkulacijom u korist Banke za oba stana koji  su bili sredstvo obezbeđenja .
Novu procenu i NKOSK procenu za stan koji je novo sredstvo obebeđenja ste već dostavili  i ista će biti prosleđena.
Pozdrav"

===============

"Poštovana, imajući u vidu da polisa po prethodnom zahtevu nije izdata, molim da nam dostavite :

- po prethodnom zahtevu ( polisu osiguranja imovine sa vinkulacijom u korist banke za oba stana koji su bil sredstvo obezbeđenja ) ;

- po novom zahtevu  ( novu procenu i NKOSK procenu za stan koji je novo sredstvo obezbeđenja/ predmet kupovine ) ;

Zahvaljujem.
*****
Stručni saradnik za pravne poslove u osiguranju
Sektor za pravne, opšte i kadrovske poslove
Kneza Miloša 20, 11000 Beograd
tel: (011) **** - ***
*****@nkosk.rs
www.nkosk.rs"


=======================
"Poštovana g-đo *****,
Zahvaljujem na mejlu koji ste mi poslali, kao i na mejlu NKOSK koji ste mi prosledili. Ovim putem bih samo da pojasnim da sam, po poslednjem zahtevu za zamenu hipoteke, dostavio novu procenu stana koji se predlaže kao sredstvo obezbeđenja kredita, i to veštačenjem veštaka sa liste dobijene od strane Banke, ali nikome nisam dostavio, niti sam ikada bio obavešten da eventualno treba da dostavim bilo kome, bilo kakav dokument pod nazivom "NKOSK procena stana" i vrlo me uznemirava što tvrdite da sam ja takav dokument dostavio i pored pisanog dokaza o tome šta mi je traženo i šta sam od dokumentacije podneo uz molbu (paraf službenika Banke o prijemu svakog dokumenta ponaosob).

Molim Vas da, u cilju dobre saradnje i dobrih običaja poslovanja, u dogovoru sa rukovodiocima urgirate kod NKOSK da zahtevane polise za stanove nad kojima je trenutno uspostavljena hipoteka, dostavim nakon dobijanja zvaničnog odgovora u vezi sa zahtevom za zamenom hipoteke. Ovo iz razloga da ne bih ponovo bio izložen nepotrebnim troškovima, ukoliko moj zahtev bude pozitivno rešen.

S poštovanjem,"


==========================

"Poštovani,

Prema  Ugovoru o dinarskom kreditu sa deviznom klauzulom za kupovinu stambenog objekta, koji  ste sklopili sa Bankom 05.08.2008.godine, za  stanove koji su predmet obezbeđenja i po kojima je uspostavljena hipoteka I reda , obavezali ste se da  za sve vreme važenja Ugovora  dostavljate jednom godišnje polisu osiguranja sa vinkulacijom u korist Banke. Isto tako Vaša ugovorna obaveza je i  da  svake tri godine dostavljate Procenu vrednosti  pomenutih nekretnina  . Kako se klijenti ne bi izlagali dodatnom  trošku, Banka prihvata  Poreska rešenja na imovinu.

NKOSK procena je skraćena verzija  i  čini sastavni deo Izveštaja o  proceni (koji ste dostavili).

Želim  da Vas obavestim , da je Vaš  Predlog prosleđen u NKOSK, ali da oni neće doneti konačnu odluku po Vašem zahtevu , bez dostavljanja tražene dokumentacije."

==============================


"Poštovana g-đo *****,

Zahvaljujem na pojašnjenju iz poslednjeg stava Vašeg mejla. Kako bih dostavio odgovarajuće polise, molim Vas da mi dostavite listu osiguravajućih kuća čije polise Banka prihvata, kao i uslove / okolnosti osiguranja koje polisa mora da pokriva (poplava, pucanje vodovodnih cevi, itd...)

S poštovanjem,"

============================

"Poštovani,
U svim poslovima vezanim za osiguranje,  za Banku su prihvatljive sledeće osiguravajuće kompanije:
•             DDOR NOVI SAD

•             DELTA GENERALI

•             DUNAV OSIGURANJE

•             TRIGLAV KOPAONIK

•             GRAWE

•             SAVA OSIGURANJE

•             UNIQA

•             WIENER STADTISCHE

Ugovorom o kreditu obezbeđenog hipotekom, definisana je obaveza osiguranja nepokretnosti koja je predmet obezbeđenja uz vinkulaciju polise u korist Banke. Banci se dostavlja kopija polise i original vinkulacije. Polisa osiguranja mora pokrivati:
·         Uobičajene tj.osnovne rizike (podrazumeva osiguranje od požara i nekih drugih opasnosti: eksplozija, udara groma, grad,oluja, demonstracije i manifestacije, pad letilice )

·         Dodatni rizik izliva vode iz cevi

·         Dodatni rizik zemljotresa

Prema ugovoru o kreditu, polisa osiguranja mora biti vinkulirana u korist Banke. Vinkulaciju polise osiguranja potpisuju osiguravač (osiguravajuća kompanija) i osiguranik. Osiguranik je vlasnik nepokretnosti koja je pod hipotekom i koja je predmet osiguranja.

Pozdrav"

================================


"Poštovana g-đo *****,

Zahvaljujem na detaljnim informacijama, mada sam prvenstveno mislio na neke dodatne zahteve u vezi sa polisom, van ugovora. Verujem da neće biti problem da to uradim.

U svakom slučaju, polise ću dostaviti odmah po pribavljanju. Malo će potrajati, s obzirom da se nepokretnosti nalaze u ****** (van Beograda prim. R.G:), te Vas, u cilju dobre saradnje, molim za razumevanje.

S poštovanjem,"

=============================== I SADA INTERESANTNE STVARI!

"Poštovana g-đo *****,

Molim Vas da me, u vezi sa prеpоrukom NBS bаn 002/13 оd 31. mаја 2013. gоdinе u vеzi s primеnоm ugоvоrеnih nеоdrеdivih еlеmеnаtа prоmеnljivе kаmаtnе stоpе prе pоčеtkа primеnе zаkоnа о zаštiti kоrisnikа finаnsiјskih uslugа, informišete kakav je stav Banke po ovom pitanju. Naznačujem da sam ponudu Banke u vezi sa preporukom ban 001/13 dobio tek lično se interesujući prilikom podnošenja molbe za zamenu hipoteke, 18.10.2013. iako je rok iz preporuke bio 01.08.2013. godine i da mi je, da bih na ovu ponudu mogao odgovoriti, prethodno neophodno da saznam stav Banke u vezi sa preporukom ban 002/13.

Molim da me o ovome obavestite pisanim putem.

S poštovanjem,"

=========================

"Poštovani,

Shodno preporuci NBS BAN 001/13 od 31.05.2013.godine, obaveštavamo Vas da Obaveštenje – ponudu Banke BAN 001/13  niste mogli dobiti , jer je navedeno obaveštenje primenljivo samo na kredite kod kojih je iznos realizovanog kredita bio manji od 80.000 EUR-a. 
Obzirom na svu prepisku sa Vama , obaveštavamo Vas takođe da je Stručna služba spremna da postupi po Vašem zahtevu, u kom će te razloge podnošenja obrazložiti  i Predlog za uvođenje olakšice BAN 001/13  uputi na odlučivanje nadležnom Kreditnom odboru, ukoliko se za nju odlučite.
Rok za izjašnjavanje Korisnika kredita  je 31.12.2013.godina.

Dana xx.xx.20xx. godine zaključili ste Ugovor o neosiguranom stambenom kreditu, sa kamatnom stopom x,xx% na godišnjem nivou. Aneksom I Ugovora o kreditu, zaključenog dana 31.10.2008.godine kamatna stopa je smanjena na x,xx% na godišnjem nivou.

Kako Odlukom IO Banke Korisnicima neosiguranih stambenih kredita sa kamatnom stopom od x,xx% nije ni povećavana kamatna stopa u toku otplate kredita, tako ni po Vašem kreditu nije izvršeno povećanje kamatne stope. Imajući u vidu navedeno, ne postoji ni osnov za primenu preporuke NBS BAN 002/13 u vezi sa primenom ugovorenih neodredivih elemenata promenljive kamatne stope pre početka Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga.

Pozdrav, "

===========

"Poštovana g-đo *****,

Zahvaljujem na odgovoru.

Molim za još jedno pojašnjenje. Svojim mejlom navodite da "Korisnicima neosiguranih stambenih kredita sa kamatnom stopom od x,xx% nije ni povećavana kamatna stopa u toku otplate kredita". Da li ovo znači da moj kredit nije osiguran kod NKOSK?
S poštovanjem,"

======

Dakle, dodatno, žena tvrdi da nisam mogao dobiti ponudu po preporuci BAN001 (što je netačno, mogu, ako banka odluči), a drugo, ne da sam je dobio, nego je posedujem sa sve pečatom i potpisom banke i o tome sam pisao na drugom topiku ovde (http://forum.efektiva.rs/viewtopic.php?pid=2598#p2598)? Da li oni uopšte znaju šta im se dešava po službama? Tu ću tek da ih sačekam...

Molim za komentar Efektive o našim, zajedničkim, izgledima na osnovu do sada poznatih informacija.

Pozdrav,
Ruben

Poslednje izmene RubenGonzales (01.12.2013 22:47:34)

24

Re: Zamena hipoteke

Evo odgovora Banke:

"Poštovani,
Vama je dana xx.xx.20xx.godine inicijalno odobren stambeni kredit neosiguran kod NKOSK, jer tog momenta niste ispunjavali uslov za osiguranje kod NKOSK.
Obzirom da Banka ima obavezujući Ugovor sa NKOSK da će sve svoje kredite upućivati na osiguranje u pomenutu instituciju, čim su se stekli uslovi za to i  Vaš zahtev za kredit je prosleđen NKOSK na osiguranje.
Navedeno je regulisano Aneksom I Ugovora od xx.xx.20xx. godine, koji ste i Vi potpisali,  gde u članu 3 piše: „ Korisnik kredita  se obavezuje da na ime  osiguranja kredita kod Nacionalne korporacije plati premiju u visini od 4,20% od iznosa kredita, kao i jednokratnu naknadu u visini od 30,00 EUR u korist Nacionalne korporacije, u dinarskoj protivvrednosti ро srednjem kursu NBS važećem za CHF/EUR na dan plaćanja.“
Pored Aneksa I Ugovora dokaz je i plaćena naknada NKOSK-u.
Uostalom i rešavanje trenutnih Vaših zahteva, obzirom da su odobreni od zvaničnih organa Banke, zavise od odluke i prihvatanja od strane NKOSK, obzirom da je kredit osiguran kod te institucije.
U jučerašnjem mailu sam se možda nevešto bazirala samo na promenu kamatne stope, te sam pomenula prvobitno neosiguran kredit bez posebnog naglašavanja kog datuma je kredit osiguran, pokušavajući da pojasnim da po Vašem kreditu nije dolazilo do povećanja kamatne stope, te stoga nema ni opravdanosti za primenu BAN 002/13 što je i bilo Vaše pitanje.
Pozdrav"
**** ****
Saradnik
Služba za administraciju i praćenje kredita građana
Filijala Beograd 

Adresa: *****, Beograd
Telefon: (+381 11) ****
Faks: (+381 11) ****
Mobilni: (+381 6*) ****"

25

Re: Zamena hipoteke

A, evo i mog odgovora:

"Poštovana g-đo ****,
Koristim priliku da Vas obavestim da ću polise, vinkulirane u korist Banke, zahtevane Vašim ranijim mejlom, dostaviti između 05. i 10.12.2013. godine. Kontaktirao sam osiguravajuću kuću u ****, i pošto platu primam 5-og u mesecu, dogovorili smo da tada realizujemo potpisivanje istih. Molim Vas da me bez odlaganja obavestite ukoliko ovi rokovi mogu prouzrokovati bilo kakve posledice na moju štetu.

Zahvaljujem na mejlu od 27.11.2013. godine. Zaista je značajno imati sve Vaše odgovore u pisanom obliku.

Ako se pitate zašto, odmah ću Vam odgovoriti: zato što su Vaša pisana (a time i usmena) obaveštenja nesporan dokaz da me dovodite u zabludu. Navešću samo nekoliko primera iz ove prepiske:

1. Kažete u mejlu od 26.11, kada pitam u vezi sa stavom Banke oko preporuke NBS BAN002, citiram: "Kako Odlukom IO Banke Korisnicima neosiguranih stambenih kredita sa kamatnom stopom od 6,25% nije ni povećavana kamatna stopa u toku otplate kredita, tako ni po Vašem kreditu nije izvršeno povećanje kamatne stope." Kada Vam u sledećem mejlu postavim pitanje "Da li ovo znači da moj kredit nije osiguran kod NKOSK?", Vi mi u sledećem mejlu odgovarate, da moj kredit u stvari jeste osiguran, ali se niste vešto izrazili? Šta da nisam postavio drugo pitanje? Šta mislite, kako bi neko treći (sud?) tumačio Vaš prvobitni odgovor? Sme li tačnost informacije koju ovlašćeno lice Banke daje, zavisiti od njegove oratorske "veštine"? Tačnost informacije koju ovlašćeno lice Banke daje klijentu ne sme zavisiti od oratorskih sposobnosti ovlašćenog lica Banke, g-đo Končarević.
Moram Vam priznati da me je ovo i nasmejalo, kao i moje pravne savetnike, jer mi potpuno liči, nemojte mi zameriti na neformalnom u zvaničnoj prepisci, na kultnu scenu iz filma Balkan ekspres, kada kolaboracionista pita glumca Boru Todorovića, "A jesi li ti muzičar", na šta Todorović odgovara "Ne, nisam". Na pitanje "Nisi?", Todorović odgovara "Jesam". "A, jesi?", "Pa, ne. Kažem - nisam!". Verujte mi da posle ovoga očekujem da ako Vas još jednom pitam, da ćete reći: "U stvari, Vaš kredit nije osiguran"... Molim Vas da razumete da je nebitno šta je činjenično stanje - činjenica je da vi u vezi sa time mene dovodite u zabludu.

2. Kažete, u istom mejlu od 26.11, citiram: "Shodno preporuci NBS BAN 001/13 od 31.05.2013.godine, ... ,
je navedeno obaveštenje primenljivo samo na kredite kod kojih je iznos realizovanog kredita bio manji od 80.000 EUR-a."

Gospođo ****. Da li ste ikada pročitali preporuku o kojoj govorite ovo gore? Ili niste, nego govorite ono što ste čuli da se o njoj govori, ili jeste, pa niste razumeli, ili, treće, jeste pročitali i razumeli ste, ali svesno ne govorite istinu?
Naime, tačkom 3. Teksta preporuke kaže se: "Banke bi ovu preporuku trebalo da primene na što je moguće širi krug korisnika kredita indeksiranih u CHF ‒ fizičkih lica, a naročito na korisnike onih kredita čiji je iznos u momentu odobravanja iznosio do 80.000 evra, prema međuvalutnom odnosu EUR/CHF na dan tog odobravanja." Dakle, g-đo ****, mislim da je više nego jasno da li je obaveštenje primenljivo ili ne i na korisnike stambenih kredita čiji je iznos u momentu odobravanju bio iznad 80.000 evra. Da, preporuka NBS BAN 001/13 je nedvosmisleno primenljiva na sve kredite indeksirane u CHF. A vi, još jednom pokušavate da me dovedete u zabludu.

3. U istom tom mejlu, od 26.11, u istoj rečenici kažete, citiram: "Shodno preporuci NBS BAN 001/13 od 31.05.2013. godine, obaveštavamo Vas da Obaveštenje – ponudu Banke BAN 001/13  niste mogli dobiti..."

Molim Vas da mi objasnite zašto i na osnovu čega ovo tvrdite, g-đo ***? Iz fotografija priloženih u ovom mejlu, očigledno je: a) da mogu i b) da sam "Ponudu za realizaciju olakšice u otplati kredita (preporuka NBS BAN 001/13)", overenu i potpisanu od strane ovlašćenog lica Banke i dobio, kao što sam Vam i rekao: 18.10.2013. godine prilikom predaje Zahteva za hipoteku. Koga ovime pokušavate da dovedete u zabludu?

G-đo ***, i pored toga što u Vašim dopisima ima još dosta ovakvih nekonzistentnosti, kontradiktornosti, nedorečenosti i ostalog, ovde ću zastati, jer sam, više nego nesporno, dokazao da me i dalje dovodite u zabludu. A time sam dokazao i da ste me i usmenim putem zaista doveli u zabludu, kada ste mi dva puta potvrdili da je zamena hipoteke diskreciono pravo Banke i time me nepotrebno izložili troškovima pribavljanja dokumentacije koja se prilaže uz Zahtev za zamenu hipoteke.


Molim Vas da sa sadržajem ovog mejla upoznate, najmanje, rukovodioce organizacione jedinice Banke zadužene za pravne poslove, a po ličnom osećaju i advokate, dok ja pripremim još nekoliko pitanja/zahteva u vezi sa Ugovorom o neosiguranom stambenom kreditu, sa kamatnom stopom od x,xx% na godišnjem nivou, od xx.xx.20xx. godine i Aneksom I Ugovora o kreditu, od xx.xx.20xx. godine sa kamatnom stopom od x,xx% na godišnjem nivou, oba zaključena između Banke i mene, kako bih mogao odlučiti da li treba da prihvatim Ponudu Banke prema preporuci NBS BAN 001/13, od 18.10.2013. godine.

Ukoliko, u međuvremenu, pronađete prostora i volje da ipak možemo postići dogovor koji bi obema stranama išao u prilog, moju dobru volju svakako imate i slobodno me kontaktirajte.

S poštovanjem,"

Poslednje izmene RubenGonzales (01.12.2013 23:07:01)